анонимни мислители

14.04.2011 § 2 Коментари

Този текст ме разби. Може да подейства по същия начин и на други хора, на които са им казвали, че мислят твърде много. Толкова много ми хареса, че го превеждам.

Започна достатъчно невинно. Започнах да мисля от време на време по партита да разпусна. Така неизбежно едното доведе до другото и скоро аз бях нещо повече от общуващ мислител.
Започнах да мисля в усамотение – „да разпусна“ си казвах – но знаех, че не беше истина. Аз мислех през цялото време. Започнах да мисля по време на работа. Знаех, че работата и мисленето не си пасват, но не можех да се спра.
Започнах да избягвам приятелите по време на обедната почивка, за да мога да чета Торо и Кафка. Връщах се в офиса замаян и объркан, питайки се „Какво точно е това, което правим тук?“
Нещата не вървяха добре също в дома. Една вечер бях изключил телевизора и попитах жена си за смисъла на живота. Тя прекара тази вечер при майка си.
Скоро бях известен като усилено мислещ. Една вечер шефа ме извика. Той каза „Скипи, аз те харесвам и ми е неприятно да ти кажа това, но твоето мислене е станало истински проблем. ако не спреш да мислиш на работа, ще трябва да си търсиш друга.“ Това ми даде повод за много мислене.
Прибрах се рано след моя разговор с шефа. „Скъпа,“ признах си аз „мислих си…“ Знам, че си мислил“ каза тя „и искам развод!“ „Но скъпа, сигурно не е толкова сериозно!“ „То Е сериозно“ каза тя докато долната и устна потрепваше. “ Ти мислиш колкото университетски професор и университетските професори на изкарват никакви пари, така че ако продължиш да мислиш няма да имаме пари!“
Това е погрешен силогизъм*“ казах аз нетърпеливо и тя започна да плаче. Беше ме писнало. „Отивам до библиотеката!“ изръмжах и изскочих през вратата. Тръгнах към библиотеката в настроение за малко Ницше с PBS** по радиото. Влетях в паркинга и изтичах до големите стъклени врати…но те не се отвориха. Библиотеката беше затворила.
До този ден вярвам че висша сила е бдяла над мен тази нощ. След като се сринах на земята дращещ по безчувственото стъкло усмихнат глуповато мислейки си за Заратустра, плакат привлече вниманието ми „Приятел, усиленото мислене съсипва ли живота ти?“ питаше той. Вие вероятно разпознавате този въпрос, той е от стандартен плакат на „Анонимни мислители“. Той е отговорен за това, което съм днес – възстановяващ се мислител. Никога не пропускам среща на „Анонимни мислители“ На всяка среща гледаме не образователно видео, миналата седмица беше „Порки“ След това споделяме преживявания за това как сме избягвали да мислим от последната ни среща. Запазих работата си и нещата са много по-добре вкъщи.Живота изглежда …някак по-лесен щом спрях да мисля.

*силогизъм – аргумент, чието заключение е подкрепено от две предположения, от които едното (главното предположение) съдържа условие (главно условие) което е потвърждаващо  заключението, общо за двете предположения е условието (средно условие), което се изключва от заключението. Типичен пример е „Всичко А е С; всичко В е А; ето защо В е С“
**PBS – образователна радиостанция и телевизия в САЩ.

Това е взето от сайта на Richmond Area Free Thinkers, оригинала може да прочетете тук.

§ 2 Responses to анонимни мислители

Какво мислиш ти за това?

What’s this?

You are currently reading анонимни мислители at времето.

meta

