добри книги за HTML, Linux, Photoshop

13.04.2010 § Вашият коментар

Ще ви представя няколко книги, които ми направиха много добро впечатление. Общото между тях са 2 неща.

  1. Те са както аз обичам да казвам хардкор. Тоест не те водят за ръчичка. Трябва да четеш много внимателно, всяка дума е важна. Не са прекалено подробни. Казват точно това, от което имаш нужда и казват много, и в същото време най-същественото.
  2. В тях първо обясняват нужната теория за да разбереш нещата и след това ти показват как тази теория се използва. На мен така ми е по-лесно да уча. Всеки е различен и това може да не устройва всеки. Някои хора предпочитат да бърникат из нещата и след това да видят теорията. Аз, обаче, все още не съм виждал това в една книга.

Чел съм 2-3 книги за HTML. Всъщност не успях да ги прочета. Не издържах, стигах до 100ната страница и се отказвах. Книгата, която ме грабна и ме накара да я прочета се казва HTML Dog – Best-Practice Guide to XHTML and CSS . Много са добрите неща, които мога да напиша за нея. Освен споменатите неща в началото, хубавото в тази книга е:

  • За първи път срещнах обяснени подробно елементите на езика и закономерностите между тях, преди да се започне със запознаването с подробностите. Това е нещото, което най-много ми хареса.
  • Показва ти веднага техники за работа съобразени със съвременния начин (стандарти) на правене на страници.
  • Дава ти подсказки как да се оправяш по бързо с кода.
  • Много добре е подредена. Отначало обяснява основните положения и след това се задълбочава в основните елементи на една уеб страница. 

Това определено е най-добрата книга за HTML, която съм срещал. Освен това учи и на CSS като неразделна част от HTML. Всъщност не е за HTML, а още по-добре за xHTML, което е почти същото.
UPDATE: Смятам тази книга наистина за най-добрата, която съм срещал за HTML, но ви предупреждавам, че целта и не е да е изчерпателна и може би предполага някакво познаване на най-основните неща в HTML. Подзаглавието Best-Practice Guide to XHTML and CSS подсказва какъв е фокуса и.

Running Linux, 5th Edition е книгата, която ми помага най-добре да разбера Линукс. Няколко неща ми направиха впечатление.

  • Обяснява технологията и приложението преди да ти покаже как да я използваш.
  • Обяснява най-същественото, което трябва да знаеш, когато ползваш някаква функция или възможност. Не се чудиш това пък какво е, има го обяснено в книгата.

Все още не съм прочел книгата, но всеки път когато търся нещо в нея оставам напълно удовлетворен от обясненията.  Определено мисля, това е най-добрата книга за начинаещи в Линукс.

Real World Adobe® Photoshop® CS2: Industrial-Strength Production Techniques. Книгата е доста подробна близо 900 страници. Насочеността и е към професионалистите занимаващи се изображенията при нагласянето им за показване в Интернет или за печат. На мен ми беше полезна в предпечата. Ако сте се чудили как изглеждат толкова добре изображенията при печат или колко добре стоя в Интернет, тази книга дава отговори. Отговорите не са малко, все пак става въпрос за професионална работа. Добра книга, която обяснява теорията и след това приложението и. Определено я препоръчвам за книга за Photoshop за хора в предпечата или занимаващи се с уеб страници. Имам добри впечатления от серията книги Real World… .

Ще спомена още две книги за Photoshop. Споменавам ги , защото са специализирани в точно определени неща при работата с Photoshop, а това е рядкост. Заглавията им сами говорят за книгите.

  1. Adobe Photoshop Unmasked: The Art and Science of Selections, Layers, and Paths – задълбочено разглеждане на избирането на част от изображение.
  2. Real World Image Sharpening with Adobe Photoshop CS2: Industrial-Strength Production Techniques 

 Все още, всички тези книги могат да се намерят като пиратски копия.

Какво мислиш ти за това?

What’s this?

You are currently reading добри книги за HTML, Linux, Photoshop at времето.

meta

