добри книги за Линукс

06.05.2009 § Вашият коментар

Ако чете блога ми знаете, че отскоро се пробвах с Линукс. За съжаление, неуспешно! Това не ме отказа от Линукс. Започнах да чета за Линукс. Благодарение на обсесивното ми сваляне на всякакви книги по теми, които ме интересуват имах богат избор от книги за Линукс. Бързо реших кои електронни книги ще са ми полезни. Търсех нещо по хардкор, не дълги обяснения за елементарни неща. За мой късмет имах такива, книги. Книги, които задълбочено обясняват нещата, но не са за напреднали.
Препоръчвам тези книги, за хора запознаващи се с Линукс. Важат за всички Линукс варианти. Това са книги, които във времето се преиздават следвайки промените в Линукс.

  • Running Linux – издателство O’Reilly. Обяснява добре различните технологии по принцип и прилагането им в Линукс. Сбито и ясно представя доста обширни теми. Дава най-нужното да се работи с Линукс без да пропуска важните неща. Във всяка глава има препратки към книги, в които главата е разгледана в подробности.
  • Inside Linux – издателство New Riders. Покрива темите разгледани от горната книга, но се концентрира повече върху конфигурацията и управлението на Линукс.
  • Linux in a Nutshell – издателство O’Reilly. Навлиза в подробности за някои специфични неща при работата с Линукс.Предимно са свързани с работата в терминала или командния ред. Не ми хареса, че се концентрира само върху графичните среди KDE и GNOME и върху някои дистрибуции.
  • Linux System Administration – издателство Sybex. Както личи от името книгата е предимно за системна администрация и навлиза доста повече в детайли от първите две книги.

Потърсих и книги за сигурността при Линукс, защото както се оказа Линукс не е толкова сигурен. Сигурен е ако знаеш как да го направиш такъв. Няма готови решения както при Уиндоус, които инсталираш и си готов. Тия книги само ще ги спомена, защото съм чел само съдържанието им, но ми се струва, че са добри като за начинаещ като мен.

  • Hardening Linux
  • Hacking Linux Exposed 
  • Hacker Linux Uncovered

При желание, мога да предоставя за даунлод повечето книги. Пишете ми не имейла в дясната колона на блога.

Какво мислиш ти за това?

What’s this?

You are currently reading добри книги за Линукс at времето.

meta

