дзен упражнение по промяна

01.05.2009 § Вашият коментар

Отдавна се интересувам от Линукс. Накрая си го инсталирах. Избрах си Zenwalk Linux – базиран на Slackware Linux. Това е едновременно орязан, където е нужно Линукс и същевременно лесен за ползване веднага след инсталацията.
Смяната на операционната система е голяма промяна в работата с компютър. Аз реших да гледам на прехвърлянето си към Линукс като упражнение по промяна.
Отначало си съставих план. Проучих как се инсталира и как да си пусна Интернет. Съставих списък на алтернативи на уиндоуския софтуер в Линукс. Реших, че съм готов и започнах инсталацията. Всичко мина много добре, без проблеми.
Проблема се появи, когато трябваше да си пусна Интернет. Един-два пъти тръгна, но само до там. Просто не искаше да тръгне и аз не знаех защо. Потърсих помощ. Не успяха да ми помогнат. Но научих нещо. Няма да стане с отгатване като при Уиндоус. Трябва да уча. Две типични неща за промяната до тук. Промяната е трудна и изисква усилия. Сблъскваш се с нещо ново. Това е трудното. Психически си по-нащрек и няма да успяваш от първия път. За да се справиш трябва да се адаптираш към новата ситуация и да се учиш от нея как да се справиш.
Започнах да търся информация за проблема ми с Интернет. Научих няколко мрежови команди и те ми помогнаха да получа повече информация за положението, в което съм. Помислих си, че съм разбрал къде е проблема. Вече имах отправна точка за търсенето си на информация. Четох главно два вида информация. Единия беше описващ общите положения при различните начини на свързване с Интернет при Линукс. Другия беше решения на подобни проблеми. За съжаление общите указания не ми казваха как да си реша проблема, само носеха по-добро разбиране как работи свързването с Интернет. Решенията на проблемите, които четох бяха уникални и различни от моя проблем. От двата източника получих ценна информация. Започнах малко да схващам как стоят нещата при свързването с Интернет. От решенията взех някои неща, които можех да приложа в моя случай. За съжаление това не доведе до някакъв напредък. Дори си усложних проблема и най-лесното решение за мен се оказа да преинсталирам Zenwalk. В случая изпъква нещо, което често, се споменава като „няма универсална рецепта“. При промяната всяко нещо е уникално, несрещано досега. Вземането на чужд опит и теория могат да подобрят разбирането на ситуацията, но няма да доведат до решение. Трябва да се опознае конкретната ситуация и да се намери начин за решаването. Това е много вероятно да не е описано. Сам трябва да стигнеш до решението.
Опитите ми да се свържа с Интернет бяха неуспешни. Колкото по-нетърпелив бях и се опитвах да реша бързо проблема, толкова повече нямах напредък с решаването му. Така стигнах до решението, че тази работа изисква търпение и внимателно обмисляне.
Сега си инсталирах на ново Уиндоус, защото имам нужда от Интернет да събера информация за свързването с Интернет при Линукс. Първоначалните ми планове не решиха възникналия проблем. Нямаше как да знам какво ще се обърка. Сега правя нови планове. Главно събирам информация, която ще запиша на компактдиск , за да мога да ползвам при инсталиран Линукс.
Сега гледам на преминаването си към Линукс като процес на изучаване на тази операционна система. Ако исках само да ползвам компютъра си, вероятно нямаше да имам търпението да се занимавам с проблемите, които се появяват и щях да се върна към Уиндоус.

Какво мислиш ти за това?

What’s this?

You are currently reading дзен упражнение по промяна at времето.

meta

